Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

ΤΕΕ/ΤΔΜ: Να συνεχιστεί το «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον» στη Δυτική Μακεδονία

  ΤΕΕ/ΤΔΜ: Να συνεχιστεί το «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον» στη Δυτική Μακεδονία
      Tο ΤΕΕ Δυτ Μακεδονίας(Τεχνικό Επιμελητήριο),μετά και από συνεδρίαση της Διοικούσας του, στην Καστοριά,στα γραφεία της ΝΕ ΤΕΕ Καστοριάς,στο Αρχοντικό Παπατέρπου,όπου τέθηκε το θέμα της "διακοπής" του Προγράμματος για Δυτική και Κεντρική Μακεδονία,με παρέμβασή του,  καλεί τους υπευθύνους αρμοδίως να εξαλείψουν τις παθογένειες του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον» και να προβούν σε άμεση συνέχιση της χρηματοδότησής του για την Δυτική Μακεδονία, ως αποτέλεσμα όμως του συνολικού επανασχεδιασμού, επαναπροσδιορισμού και απλοποίησης των διαδικασιών του. αλλά και της βελτιωμένης διαφοροποίησής του για την Δυτ Μακεδονία.΄Σχετικά είχαμε επισημάνει το πρόβλημα στο Ιστολόγιό μας,σε άρθρο μας "Εξοικονόμηση κατ'Οίκον:Διακοπή προγράμματος για Δυτ κ Κεντρ.Μακεδονία(??)/15.3.2013

***Κατά πληροφορίες,μη επιβεβαιωμένες επίσημα ακόμη,μάθαμε ότι ο Περιφερειάρχης Δυτ Μακεδονίας δήλωσε(??) ότι θα διατεθούν πρόσθετα 10 εκ € από πόρους της Περιφέρειας για να συνεχιστεί ομαλά το Πρόγραμμα, μέχρι νεωτέρας(??)

========================================================================  
  Η Παρέμβαση ΤΕΕ Δυτ Μακεδονίας Αναλυτικά

      Αν και δεν υπήρξε επίσημη ενημέρωση από το Υ.Π.Ε.Κ.Α. ως υπεύθυνου για την υλοποίηση του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον», περιήλθε στην αντίληψή μας ότι κατόπιν εντολής του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας & Ανάπτυξης (Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.) προς όλες τις Τράπεζες που συμμετέχουν στο εν λόγω Πρόγραμμα, σταμάτησε η κατάθεση νέων αιτήσεων και το Πρόγραμμα αναστέλλεται για τις Περιφέρειες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.
    Ο επικαλούμενος λόγος που οδήγησε στην εξέλιξη αυτή, είναι η πλήρης απορρόφηση των σχετικών πόρων, που αναλογούσαν στις εν λόγω δύο Περιφέρειες.
    Παρά τα προβλήματα που παρουσίασε το Πρόγραμμα από τον αρχικό του σχεδιασμό (γραφειοκρατία, υποχρεωτική διαδικασία μέσω Τραπεζών, μη διαφοροποίηση κόστους παρεμβάσεων ανάλογα με την κλιματική ζώνη), υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από τους πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών τους, μεταξύ των άλλων και εξαιτίας της σημαντικής αύξησης στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης από την έναρξη της χειμερινής περιόδου 2012 και μετά. Μια εξέλιξη που είχε επισημάνει έγκαιρα το Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Μ. από το 2011, τεκμηριώνοντας ότι οι κάτοικοι της Δυτικής Μακεδονίας είχαν ήδη εισέλθει σε κατάσταση «ενεργειακής φτώχειας»,(βλ.Θέσεις ΤΕΕ ΤΔΜ 2011) γεγονός που το εν λόγω Πρόγραμμα αγνόησε παντελώς. Η βραδύτητα εξέτασης και έγκρισης αιτημάτων για προεγκρίσεις δανείων από τις Τράπεζες παραμένει μέχρι και σήμερα υπερβολική, με τους περισσότερους πολίτες που έλαβαν έγκριση να αναγκάζονται να ζητούν παρατάσεις λόγω του παρατεταμένου χειμώνα στην περιοχή, γεγονός που εμποδίζει την ευχερή εκτέλεση των έργων ενεργειακής αναβάθμισης.
 
Αρχοντικό Παπατέρπου:
Ιδιοκτησία ΤΕΕ-
Γραφεία ΝΕ ΤΕΕ Καστοριάς
    Σε μια εποχή, που η Χώρα μας «αναγκάστηκε» να εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι η ενεργειακή θωράκιση όσο το δυνατόν περισσότερων κτιρίων στη Δυτική Μακεδονία, με τα πολλαπλά βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη που αυτή θα επιφέρει, δεν είναι δυνατόν να ανακόπτεται. Ιδιαίτερα, όταν η ζήτηση ένταξης των πολιτών της περιοχής στο Πρόγραμμα έχει τάση αυξητική και ήδη υπάρχουν πολλοί αιτούμενοι που έχουν προκαταβάλει χρήματα, προμηθευτές που έχουν παραδώσει υλικά και εξοπλισμό, ενώ κατασκευαστές έχουν προχωρήσει τις εργασίες, δίχως όμως όλοι οι εμπλεκόμενοι πλέον, να γνωρίζουν πότε και πώς θα εξοφληθούν.
    Αποτελεί αδήριτη ανάγκη στα πλαίσια του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον», η διάθεση αναλογικά περισσότερων κονδυλίων στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας συγκριτικά με άλλες περιοχές, διότι η διάρκεια του χειμώνα, στη δυσμενέστερη κλιματικά Δ' Ζώνη της Χώρας, αγγίζει τους έξι (6), ακόμη και τους επτά (7) μήνες. Εξάλλου, το ποσό που προβλέπονταν από τον αρχικό προϋπολογισμό του Προγράμματος για το σύνολο των τεσσάρων Νομών της Δυτικής Μακεδονίας, είναι πολύ μικρό (15.000.000€ για την κάλυψη κατοικιών της τάξης των 1.000 και μόνο, μιας και ανά κατοικία αναλογούν 15.000€). Επομένως και στη βάση αυτή, απαιτείται επαναπροσέγγιση, τόσο του ποσού της επιδότησης ανά κατοικία, όσο και του ίδιου του ποσοστού της σχετικής επιχορήγησης.
    Συνοψίζοντας, το Τ.Ε.Ε./Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας, σας καλεί αρμοδίως να εξαλείψετε τις παθογένειες του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον» και να προβείτε σε άμεση συνέχιση της χρηματοδότησής του για την Δυτική Μακεδονία, ως αποτέλεσμα όμως του συνολικού επανασχεδιασμού, επαναπροσδιορισμού και απλοποίησης των διαδικασιών του.

Για τη Δ.Ε. του Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Μ.

Ο Πρόεδρος

Αθανάσιος Κακάλης           ****Δείτε Τηλεοπτ.Ρεπορτάζ από KOZANI.TV
                                                        Παρέμβαση Προέδρου ΤΕΕ ΤΔΜ  VIDEO
Προς
-◦Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικόητας κ  Ανάπτυξης (Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε. – πρώην Τ.Ε.Μ.Π.Ε. Α.Ε.)
-◦Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας Επιχειρηματικότητας (Ε.Υ.Δ. Ε.Π.Α.Ε.)
-◦κ.κ Υπουργούς: Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
========================================================================
Πηγή: www.b2green.gr

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜ.ΕΡΓΩΝ Ν ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ: Νέο ΔΣ από 3.3.2013

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜ.ΕΡΓΩΝ Ν ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ:
Νέο ΔΣ από 3.3.2013                                             
     Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Πιστοποιημένων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων & Τεχνικών Επιχειρήσεων     Ν. Καστοριάς (ΣΠΕΔΕΚΑΣ) (Διπλωματούχοι Μηχανικοί,Πτυχιούχοι Τεχνολόγοι Μηχανικοί ΤΕ,Εργολήπτες Δημοσίων Εργων) για τη διετία 2013 – 2015 όπως προέκυψε από τις εκλογές στις 03/03/2013 είναι:
  Πρόεδρος Κοτορένης Χρήστος
  Αντιπρόεδρος   Κύρου Αθανάσιος
  Γραμματέας   Μπίλλιας Γεώργιος
  Ταμίας   Γιαννέλης Σταύρος
  Μέλος   Μέγαρης Κων/νος

AKINHTA:Ημερίδα του ΕΛΙΕ (Ελληνικό Ινστιτούτο Εκτιμητικής)-Συμπεράσματα-Προοπτικές

AKINHTA '2013: Ημερίδα του ΕΛΙΕ (Ελληνικό Ινστιτούτο Εκτιμητικής) -Συμπεράσματα-Προοπτικές.

Περαιτέρω υποχώρηση τιμών  στα ακίνητα αναμένεται το 2013
Υψηλό απόθεμα, φορολογία, τα βασικά εμπόδια  για τη σταθεροποίηση της αγοράς

Εξαιρετικά απίθανη κρίνεται η διακοπή της πτώσης ή έστω η σταθεροποίηση των τιμών στην αγορά κατοικίας κατά το τρέχον έτος, καθώς, όπως επισημαίνουν αναλυτές του κλάδου, η ύφεση στην ελληνική κτηματαγορά εμφανίζει δομικά χαρακτηριστικά, κάτι που σημαίνει ότι η περίοδος της κρίσης στα ακίνητα θα διατηρηθεί για πολλά ακόμα χρόνια.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε ο κ. Ιωάννης Γόρδιος, στέλεχος του τμήματος Στέγασης της Εθνικής Τράπεζας, σε πρόσφατη ανάλυσή του σε σχετική ημερίδα του ΕΛΙΕ (Ελληνικό Ινστιτούτο Εκτιμητικής).

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ελληνική κτηματαγορά θα παραμείνει σε υφεσιακή πορεία για πολλά ακόμα χρόνια, καθώς επιδρούν πολλοί αρνητικοί παράγοντες ταυτόχρονα, αρχής γενομένης από το τεράστιο απόθεμα απούλητων κατοικιών (υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 200.000 ακίνητα μόνο στην Αττική), αλλά και το υψηλό ποσοστό ιδιοκατοίκησης (άνω του 80%).

Με βάση τον ρυθμό των αγοραπωλησιών των τελευταίων τεσσάρων ετών, το σημερινό απόθεμα θα απαιτήσει σχεδόν δύο δεκαετίες έως ότου απορροφηθεί, ακόμα κι αν δεν κατασκευαστεί ούτε ένα νέο ακίνητο στο μεσοδιάστημα, πράγμα αδύνατο. Επίσης, αρνητικά επιδρά το δημογραφικό πρόβλημα, καθώς ο δείκτης ολικής γονιμότητας είναι 1,4, όταν το όριο αντικατάστασης των γενεών είναι 2,1 (πρακτικά σημαίνει ότι ο πληθυσμός της χώρας το 2050 θα είναι 7.000.000).

Επιπλέον, η παγίωση της σκληρής φορολογικής πολιτικής για τα ακίνητα (τόσο σε άμεση φορολογία, όσο και ως τεκμήριο εισοδήματος) καθιστά δυσβάστακτη την κατοχή πολλών ακινήτων. Οπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γόρδιος, «στην πράξη, ακίνητα με αντικειμενική αξία πάνω από 500.000 ευρώ δεν μπορούν να αγοραστούν από Ελληνες πολίτες, με δεδομένο ότι το τεκμήριό τους υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ, ποσό που το 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΓΠΣ (Γεν. Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων), δήλωσαν 38.500 συμπατριώτες μας, ή το 0,67% του συνόλου των φορολογικών δηλώσεων». Επί της ουσίας, η ελληνική αγορά ακινήτων κινδυνεύει να εξελιχθεί σε μια αγορά «ιαπωνικού τύπου». Στην Ιαπωνία, οι τιμές μειώνονται συνεχώς από το 1991, όταν ξέσπασε η τότε οικονομική κρίση μέχρι σήμερα, με τη ζήτηση να παραμένει αδύναμη. Η συνολική πτώση τιμών έχει αγγίξει το 70%.

Τα παραπάνω τεκμηριώνονται από τον βαθμό της πτώσης που έχει συντελεστεί στην αγορά. Κατά το 2012, οι αγοραπωλησίες κατοικιών δεν ξεπέρασαν τις 8.000 - 10.000, εκ των οποίων μόλις οι 4.000 αφορούσαν νεόδμητα ακίνητα, καθώς πάνω από το 60% αφορά μεταβιβάσεις παλιότερων κατοικιών. Η πτώση σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο είναι κατακόρυφη.

Σύμφωνα με ανάλυση της Alpha Αστικά Ακίνητα, από τις 100.000 μεταβιβάσεις που πραγματοποιούνταν τα προηγούμενα χρόνια μέσω συμβολαιογράφων, το 2012, ο αριθμός υποχώρησε κάτω από τις 10.000.

Οσον αφορά τις τιμές, ο κ. Γόρδιος επικαλέστηκε τα στοιχεία της ΤτΕ, βάσει των οποίων η πτώση από την αρχή της κρίσης αγγίζει το 24%. Ωστόσο, επισήμανε ότι στα ακριβά ακίνητα παρατηρείται πτώση που προσεγγίζει και το 50% από την αρχή της κρίσης.

Αντίστοιχα, κατά την Alpha Aστικά Ακίνητα, πέρυσι η πτώση των επενδύσεων σε κατοικίες άγγιξε το 30,6% έναντι του 2011, γεγονός που σε συνδυασμό με τη μείωση του όγκου των οικοδομικών αδειών που εκδόθηκαν, αναμένεται να προκαλέσει και νέα πτώση των επενδύσεων φέτος, της τάξεως του 20%. Ετσι, οι επενδύσεις στον κλάδο της κατοικίας θα διαμορφωθούν σε 5,1 δισ. ευρώ φέτος, έναντι 26,1 δισ. ευρώ το 2007, πτώση άνω του 80% σε διάστημα μόλις πέντε ετών.

Την πλήρη απουσία ζήτησης στην αγορά κατοικίας καταγράφει και έρευνα της Διεύθυνσης Εκτιμήσεων της Eurobank Property Services για την αγορά στο κέντρο της Αθήνας και στα βόρεια προάστια. Ταυτόχρονα, δεν προκύπτει αγοραστικό ενδιαφέρον ούτε για οικόπεδα, αλλά ούτε και μεζονέτες. Ετσι, όσοι λίγοι εξακολουθούν να κινούνται στην αγορά, είτε για απόκτηση είτε για ενοικίαση κατοικιών, έχουν το «πάνω χέρι», όντας σε ισχυρή διαπραγματευτική θέση, έναντι των πωλητών/εκμισθωτών. Αυτός είναι και ο λόγος που καταγράφεται απόκλιση της τάξεως του 7%-15% ανάμεσα στις ζητούμενες τιμές και τις τιμές στις οποίες μπορεί να πραγματοποιηθεί μια αγοραπωλησία. Εν ολίγοις, ανάλογα με την περιοχή, ο ενδιαφερόμενος αγοραστής μπορεί να εξασφαλίσει έκπτωση έως 15% σε σχέση με την τιμή που ζητά ο πωλητής. Μάλιστα, υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις, όπου οι αγοραπωλησίες πραγματοποιούνται υπό καθεστώς αναγκαστικής πώλησης (π.χ. λόγω χρεών, ή λόγω αδυναμίας πληρωμής φόρων). Εν ολίγοις, κάτοχοι ακινήτων, προσπαθούν να ρευστοποιήσουν μέρος της περιουσίας τους υπό πίεση, με συνέπεια να διαμορφώνονται νέα, ακόμα χαμηλότερα επίπεδα τιμών.

Η έρευνα της Eurobank Property Services καταγράφει, επίσης, ιδιαίτερα χαμηλό όγκο συναλλαγών, τη στιγμή που όλο και περισσότεροι είναι οι πωλητές που θέλουν να απαλλαγούν από τα ακίνητά τους λόγω φορολογικών επιβαρύνσεων. Αλλο ένα συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι τιμές των νεόδμητων παραμένουν υψηλότερα σε σχέση με τις αντικειμενικές, ενώ το αντίθετο παρατηρείται στις παλιότερες κατοικίες. Σε κάθε περίπτωση, με ενδιαφέρον αναμένονται οι ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με τις νέες αντικειμενικές τιμές. Εφόσον επιβεβαιωθούν τα σενάρια που κάνουν λόγο για οριζόντια μείωση της τάξεως του 20% (ανεξάρτητα από την παλαιότητα ή την περιοχή), τότε αναμφίβολα αρκετοί ιδιοκτήτες θα ευνοηθούν.

πηγή:kathimerini.gr


Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Ενεργειακά Πιστοποιητικά:Εξαιρέσεις από την έκδοση-Σε ποιές περιπτώσεις

Ενεργειακά Πιστοποιητικά:Εξαιρέσεις από την έκδοση-Σε ποιές περιπτώσεις

Οπως είναι γνωστό  "Ενεργειακό Πιστοποιητικό" απαιτείται για: 
ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ από την Εκδοση Ενεργειακού Πιστοποιητικού

Από την υποχρέωση έκδοσης Ενεργειακού Πιστοποιητικού εξαιρούνται:

  • 1. Νέες μισθώσεις κτισμάτων (κατοικιών, γραφείων, καταστημάτων κ.λπ.) συνολικής επιφανείας κάτω των 50 τετραγωνικών μέτρων.
  • 2. Παρατάσεις – ανανεώσεις υφισταμένων μισθώσεων με τον αυτό υφιστάμενο μισθωτή.
  • 3.Τροποποιήσεις όρων υφισταμένων μισθώσεων (π.χ. μειώσεις καταβαλλομένων μισθωμάτων).
  • 4. Μισθώσεις κάθε είδους γηπέδων (οικοπέδων και αγροτεμαχίων) χωρίς κτίσματα.
  • 5. Μισθώσεις κτιρίων ή τμημάτων κτιρίων ή δομικών έργων που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και τα εργοστάσια, οι βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, τα βαφεία, τα ξυλουργεία, τα παρασκευαστήρια τροφίμων, τα καθαριστήρια, τα σιδερωτήρια, τα οργανωμένα πλυντήρια ρούχων, τα αυτοτελή κέντρα μηχανογράφησης καθώς και τα εργαστήρια ερευνών και εκπαίδευσης, διυλιστήρια και οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας.
  • 6. Μισθώσεις κτιρίων ή τμημάτων κτιρίων ή δομικών έργων που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και οι γενικές αποθήκες, οι αγροτικές αποθήκες, τα λιμενικά υπόστεγα, οι αποθήκες καταστημάτων (αλλά και κατοικιών), οι αποθήκες μουσείων, στάβλοι, βουστάσια, χοιροστάσια, ορνιθοτροφεία κ.λπ.
  • 7. Μισθώσεις κτιρίων ή τμημάτων κτιρίων ή δομικών έργων για στάθμευση αυτοκινήτων, δικύκλων ή τρικύκλων, πρατήρια υγρών καυσίμων και πλυντήρια αυτοκινήτων

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

ΑΠΕ-Αυτόνομα Φωτοβολταϊκά: Οι ηλιακές μπαταρίες καταργούν τους λογαριασμούς ρεύματος – Το κόστος εγκατάστασης

ΑΠΕ-Αυτόνομα Φωτοβολταϊκά: Οι ηλιακές μπαταρίες καταργούν τους λογαριασμούς ρεύματος – Το κόστος εγκατάστασης
     Η ανάπτυξη των ΑΠΕ τους επιτρέπει να ανταγωνίζονται και να αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία των εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, ωστόσο ένα συγκεκριμένο προϊόν μπορεί να περιορίσει την ενεργειακή εξάρτηση των καταναλωτών: οι ηλιακές μπαταρίες.
Μια από τις βασικές προκλήσεις των φωτοβολταϊκών πάνελ είναι πώς θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν με ενέργεια όταν ο ήλιος σταματά να λάμπει.
    Οι ηλιακές μπαταρίες επιτρέπουν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να αποθηκεύσουν ενέργεια κατά τις νυχτερινές ώρες, αλλά και να δημιουργήσουν “έξυπνα δίκτυα” που θα ανταπεξέρχονται στις διακυμάνσεις της ηλεκτρικής τάσης και να απελευθερώνουν φορτία όταν απαιτείται.
     Η τεχνολογία δεν είναι ακόμα ιδιαίτερα διαδεδομένη λόγω κόστους ωστόσο, η αύξηση στις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας θα συμβάλλει ώστε να κερδίσει μερίδιο αγοράς και να περιορίσει την εξάρτηση από τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας.
    “Η Γερμανία και η Ιταλία θα παρουσιάσουν μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης της τεχνολογίας αποθήκευσης ενέργειας η οποία έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον ενεργοβόρων καταναλωτών όπως τσιμεντοβιομηχανίες και χαλυβουργίες” αναφέρει στο Reuters o επικεφαλής του τομέα αποθήκευσης ενέργειας της ιταλικής Fiamm.
     Οι μπαταρίες θεωρούνται βασική τεχνολογία για την επίτευξη του στόχου 20% ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της Ευρώπης ως το 2020.
     Ειδικά στη Γερμανία όπου το 40% των φωτοβολταϊκών πάνελ έχουν εγκατασταθεί σε οικιακές στέγες υπολογίζεται ότι μπορεί να επιτευχθεί 30% εξοικονόμηση ενέργειας από αυτό και ακόμα 30% από τη χρήση ηλιακών μπαταριών αφήνοντας μόνο 40% της συνολικής κατανάλωσης στους ιδιώτες παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.
     Οι ηλιακές μπαταρίες μοιάζουν με μπαταρίες αυτοκινήτου και μπορούν να εγκατασταθούν στο υπόγειο μιας κατοικίας. Συλλέγουν ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας που παράγει το πάνελ και την απελευθερώνουν μόλις πέσει ο ήλιος.
     Μια μεμονωμένη μπαταρία κοστίζει 800 Ευρώ ανά Κιλοβατώρα, που σημαίνει μια μέση μπαταρία 6 Κιλοβατωρών κοστίζει περίπου 5000 Ευρώ.
     Το κόστος εγκατάστασης, φόροι και λοιπά έξοδα για σύνδεση με το δίκτυο ανεβάζουν το συνολικό κόστος σε 10000-20000 Ευρώ ανά σύστημα αποθήκευσης ενέργειας.
     Αυτό που καθιστά βέβαια ελκυστικότερη την επένδυση είναι πέρα από την εξοικονόμηση ενέργειας η μεγάλη μείωση στις τιμές των φωτοβολταϊκών πάνελ.
     Οι κατασκευαστές συστημάτων αποθήκευσης τα συνδυάζουν με έξυπνα δίκτυα τα οποία επίσης μειώνουν το κόστος και επιτρέπουν την πώληση ενέργειας από μεμονωμένους παραγωγούς ΑΠΕ στο δίκτυο.
      Οι αναλυτές θεωρούν ότι μόλις γίνει απόσβεση του κόστους εγκατάστασης, οι ΑΠΕ είναι φθηνότερη και ασφαλέστερη πηγή ενέργειας.
econews

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

ΕΣΠΑ: Πρόγραμμα Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Β δράση

ΕΣΠΑ: Πρόγραμμα Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Β δράση
Προκήρυξη του προγράμματος επιδότησης των ΠΕΠ μέσω ΕΣΠΑ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

      Προκηρύχθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2013 η δράσης, για την επιδότηση Μικρομεσαίων υφιστάμενων, νέων και υπό σύσταση Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης - Τουρισμού - Εμπορίου - Υπηρεσιών στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Κατηγορίες ενισχύσεων - Θεματικές Ενότητες
Οι παρεχόμενες ενισχύσεις αφορούν στις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

α) Θεματική Ενότητα «Μεταποίηση»: Αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας μεταποιητικών επιχειρήσεων.

β) Θεματική Ενότητα «Τουρισμός»: Αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας τουριστικών επιχειρήσεων.

γ) Θεματική Ενότητα «Εμπόριο» - «Υπηρεσίες»: Αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας επιχειρήσεων σε δυναμικούς στοχευμένους κλάδους του τριτογενή τομέα.

-Δεν εντάσσονται οι κλάδοι του Λιανικού Εμπορίου, της Μεταποίησης Αγροτικών Προϊόντων και των Υπηρεσιών Εστίασης

      Οι επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και ως επέκταση οι ΚΑΔ (Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας, δηλαδή τα επιμέρους επαγγέλματα) που είναι επιλέξιμοι για ενίσχυση, ομαδοποιούνται από τις ίδιες τις Περιφέρειες σε τρεις κατηγορίες: υψηλής, μέσης και χαμηλής προτεραιότητας. Το κριτήριο αυτό θα λαμβάνεται υπόψη (μεταξύ άλλων) και κατά την αξιολόγηση των επενδυτικών προτάσεων.

 
Δικαούχοι

      Στο πλαίσιο της παρούσας δράσης ενισχύονται υφιστάμενες, νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις σύμφωνα με τα παρακάτω:

1. υφιστάμενες επιχειρήσεις: οι επιχειρήσεις που μέχρι τις 31.12.2011, έχουν τουλάχιστον δύο πλήρεις κλεισμένες διαχειριστικές χρήσεις

2. νέες - υπό σύσταση επιχειρήσεις: οι επιχειρησείς που δεν εμπίπτουν στην ως άνω κατηγορία των υφιστάμενων
 
Προϋποθέσεις Συμμετοχής

   Τo φυσικό ή νομικό πρόσωπο που υποβάλλει την επενδυτική πρόταση καλείται «Δυνητικός Δικαιούχος της Ενίσχυσης».

Oι προϋποθέσεις συμμετοχής των δυνητικών δικαιούχων των ενισχύσεων, είναι οι ακόλουθες:

◦να μην εμπίπτουν στα κριτήρια διαχωρισμού πράξεων των Ταμείων ΕΤΠΑ ΕΓΤΑΑ και ΕΤΑ
 
◦να υλοποιήσουν το επενδυτικό σχέδιο σε έναν ή περισσότερους επιλέξιμους ΚΑΔ της ίδιας Θεματικής Ενότητας
 
◦να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την υποβολή της επενδυτικής πρότασης ή για τις υπό σύσταση επιχειρήσεις να δεσμεύονται να διαθέσουν τον δηλούμενο ΚΑΔ τους.

◦να είναι εγκατεστημένες και να έχουν καταστατική έδρα στην Ελληνική επικράτεια, ή να προτίθεται να εγκατασταθούν στην ελληνική επικράτεια (για τις υπό σύσταση επιχειρήσεις)

◦να είναι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις σύμφωνα με το Παράρτημα Ι του Καν. (ΕΚ) 800/2008

◦να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,

◦να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης

◦να λειτουργούν νόμιμα, δηλαδή να έχουν την κατά περίπτωση εν ισχύ άδεια λειτουργίας ή την υποβληθείσα στον αρμόδιο φορέα αίτηση ανανέωσης αυτής ή πιστοποιητικό από το αρμόδιο Επιμελητήριο σε περίπτωση που βάσει νόμου δεν απαιτείται άδεια λειτουργίας. Επιχειρήσεις που στερούνται νόμιμης άδειας λειτουργίας καθώς και επιχειρήσεις των οποίων η άδεια έχει λήξει χρονικά και δεν έχουν υποβάλλει αίτηση για έκδοση ανανεωμένης άδειας λειτουργίας μέχρι την ημερομηνία υποβολής της πρότασης απορρίπτονται εξ’ αρχής από το Πρόγραμμα. Ειδικά οι υπό σύσταση επιχειρήσεις πρέπει να δεσμεύονται ότι θα λειτουργήσουν νόμιμα και θα πληρούν τον παρόντα όρο στην ολοκλήρωση του έργου τους.

◦να μην είναι προβληματικές επιχειρήσεις όπως αυτές ορίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 2. παρ. 2.1, σημεία 9,10,11 των κατευθυντηρίων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2004/C/244/02) (Παράρτημα V του παρόντος Οδηγού)

◦να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές επιχειρήσεων: ατομική επιχείρηση, Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε., Ι.Κ.Ε.

◦να τηρούν βιβλία Β' ή Γ' κατηγορίας του Κ.Β.Σ.

◦να διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λ.π.)

◦να υποβάλλουν στα επενδυτικά σχέδιά τους δαπάνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους

◦να δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά τους σχέδια δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους

◦να υποβάλλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά Α.Φ.Μ.

◦για τις νέες και υπο σύσταση επιχειρήσεις, εφόσον αιτηθούν λειτουργικές δαπάνες, θα πρέπει ο κύριος μέτοχος της επιχείρησης να μην έχει κλείσει κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην ίδια σχετική αγορά ή σε όμορες αγορές.

-Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι δημόσιες επιχειρήσεις ή οργανισμοί ή / και οι θυγατρικές τους, καθώς και οι εταιρείες στις οποίες συμμετέχουν, άμεσα ή έμμεσα, με ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) οι Ο.Τ.Α..

Προϋπολογισμός Επενδυτικών Σχεδίων

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε πρότασης δυνητικού δικαιούχου ενίσχυσης κυμαίνεται:

i) Από 30.000€ έως 300.000 € για την θεματική ενότητα «Μεταποίηση»

ii) Από 20.000€ έως 300.000 € για την θεματική ενότητα «Τουρισμός»

iii) Από 20.000€ έως 100.000 € για την θεματική ενότητα «Εμπόριο - Υπηρεσίες»


*** Περισσότερα ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

AKINHTA:Γραφείο Δανός/: Τριών "ταχυτήτων" το ελληνικό real estate

AKINHTA:Γραφείο Δανός/: Τριών "ταχυτήτων" το ελληνικό real estate


    Τρεις διαφορετικοί ρυθμοί χαρακτηρίζουν την αγορά ακινήτων, τα γραφεία, τα εξοχικά και τα καταστήματα, σύμφωνα με την έκθεση, για το δεύτερο εξάμηνο του 2012, του κτηματομεσιτικού δικτύου Δανός / BNP Paribas.
      Προοπτικές συγκεντρώνει η δεύτερη κατοικία, ενώ τις χειρότερες επιδόσεις εμφανίζει ο τομέας του retail(καταστήματα-λιανικό εμπόριο/μισθώσεις κλπ).
      Η Εκθεση αναφέρεται κύρια σε περιοχές της Αθήνας αλλά έχει γενικότερο ενδιαφέρον

Περισσότερα,όλο το Αρθρο από Capital.gr